آشنایی با ۵ اشتباه رایج در تاب دادن کتل بل

 

تمرین کتل بل

 

 دانلود تمرینات کتل بل

حرکات و تمرینات زیادی برای ساخت و پرورش عضله و پیشرفت توان و قدرت، به وسیله کتل بل وجود ندارد؛ به خصوص برای بخش پشتی بدن شامل عضلات «سرینی و همسترینگ» و همچنین قسمت تحتانی پشت. اما خیلی از افراد بر این باور غلط هستند که این ابزار بسیار سازنده کاملا بی فایده بوده و حتی می تواند به مفاصل آسیب وارد کند.

 

در ادامه با ۵ اشتباه رایج و بیان راه حل مناسب در خصوص تاب دادن کتل بل آشنا خواهید شد.

 آموزش کتل بل

 

۱٫ با چمباتمه زدن کتل بل را به سمت بالا تاب دادن

نباید در هنگام تاب دادن کتل بل – همانند حرکت اسکوات – چمباتمه زده و کتل بل را تاب دهید. در عوض باید دقیقا همانند اجرای ددلیفت پا صاف، بدون خم کردن زانو، از ناحیه کفل، رفت و برگشت تکرارها را کنترل کنید.
زمانی که مفصل زانو را خم می کنید، عضلات چهار سرران عملاً درگیر شده و وجود این موضوع، از اثرات مؤثر و اصلی تاب دادن کتل بل تا حد بالایی خواهد کاست.

 

 

۲٫ قرارگیری نامناسب بدن

هیچگاه بلافاصله پس از برداشتن کتل بل و در حالی که فاصله مناسبی با آن ندارید تکرارها را آغاز نکنید چرا که باید حداقل فاصله بین شما و کتل بل وجود داشته باشد.
برای جلوگیری از این مشکل می بایست ابتدا کتل بل را در جلوی پایتان قرار داده، آن را گرفته و سپس بدون خم کردن مفصل زانو آن را به سمت بالا هدایت کنید.

 

 خرید وزنه کتل بل

 

۳٫ استفاده از کتل بل های سبک تر از توان

کار با کتل بل سبک در این حرکت، منجر به انتقال بیش از حد آن به بالای سر می شود. این موضوع باعث درگیر شدن عضلاتی می شود که مد نظر ما در این حرکت نیست. به خاطر همین موضوع انرژی شما هدر رفته و آن طور که باید و شاید از اثرات سازنده تاب دادن کتل بل بهره نمی برید. اگر واقعا طالب انتقال وزنه به بالای سر هستید حرکاتی نظیر «اسنچ و یا پرس» بهترین انتخاب ها می باشند.


جهت ادامه مطلب اینجا کلیک کنید