چه شما نیاز به دانستن در مورد برنزه شدن

تا زمانی که ظهور برنزه اسپری و محصولات دباغی بی نور، عبارت "سالم قهوهای مایل به زرد" یک بیت از یک تناقض بود. برنزه با اشعه ماورای بنفش (UV)، که آیا آن را از خورشید و یا از یک تخت برنزه داخلی می آید، خطرناک است. پس چرا بیش از 1 میلیون نفر قهوهای مایل به زرد در سالن های برنزه در ایالات متحده هر روز؟
تبلیغات

قسمت 2 از 5: اشعه UV
درک اشعه ماورای بنفش

بسیاری از اسطوره های برنزه از سردرگمی در مورد اثرات انواع مختلف اشعه UV ساقه. اشعه ماوراء بنفش بخشی از طیف نور که زمین از خورشید می رسد. این طول موج نامرئی به چشم غیر مسلح هستند و شامل UVA، UVB، UVC و اشعه. در حالی که اشعه UVC کوتاه تر توسط لایه ازن جذب می شود، UVA (طول موج) و UVB (موج کوتاه) نفوذ در جو است.
UVA اشعه

اشعه UVA برای اکثر اشعه UV که زمین می رسد حساب، و بسیاری از تخت های برنزه شدن در درجه اول منتشر می کنند اشعه UVA. هر چند با شدت کمتر از اشعه UVB، UVA را در پوست نفوذ می عمیق تر. آنها لایه های پایین تر از اپیدرم رسیدن جایی که آنها سلول به نام ملانوسیت ها به تولید ملانین را آغاز کند. این رنگدانه قهوه ای است آنچه باعث می شود پوست به قهوهای مایل به زرد، و همچنین محافظت از پوست از سوختن. افراد با پوست تیره تر تولید ملانین بیشتر و اغلب در آفتاب سوختگی نیست. با این حال، فقط به خاطر اینکه یک فرد به راحتی می سوزاند به این معنا نیست که آنها از سرطان پوست محافظت می شود.

با توجه به پوست بنیاد سرطان (SCF)، UVA نیز خسارت سلول های پوست به نام کراتینوسیت، که در عمیق ترین لایه اپیدرم واقع شده است. این می تواند در توسعه سرطان پوست را شروع کند.
UVB اشعه

اشعه UVB هستند که علت اصلی بیشتر آفتاب سوختگی و یا قرمز شدن پوست است. آنها در فصول خاصی و ساعاتی از روز شدید تر می باشد. به عنوان مثال، اشعه UVB 10:00-16:00 در بهار، تابستان و اوایل پاییز ماه شدید ترین هستند. با این حال، اشعه UVB را می سوزاند یا آسیب به پوست در هر زمان از سال است.

برای برخی از زمان، اطلاعات متناقض در مورد اثرات بالقوه خطرناک از اشعه UVA و UVB وجود دارد - دانشمندان زمانی معتقد بودند که اشعه های UVB تنها کوتاهتر از نگرانی بود. با این حال، شواهد جدید نشان می دهد که اشعه UVA دیگر می تواند فقط به عنوان آسیب رساندن به پوست و چشم. با صدمه زدن به DNA سلولی پوست، اشعه UVA و UVB اشعه خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد، آب مروارید (کدر شدن عدسی چشم)، و پیری زودرس پوست است.

قسمت 3 از 5: خطرات
خطرات مرتبط با برنزه

اشعه UV باعث پیری زودرس پوست و خطر ابتلا به سوختگی را افزایش می دهد. اگر شما مایل به زرد، با این حال، حداقل از نگرانی های خود را است.

برنزه مسلم، خطر سرطان پوست، از جمله یک شکل نادر اما کشنده از سرطان به نام ملانوم را افزایش می دهد. بروز ملانوما مبتلا در مرحله پیشرفته تر در حال افزایش است، و محققان بر این باورند برنزه داخلی مقصر است. با توجه به آکادمی درماتولوژی آمریکا (AAD)، استفاده از تخت های برنزه شدن خطر ابتلا به ملانوم 75 درصد و خطر را افزایش می دهد با هر بار استفاده را افزایش می دهد. این تعداد برای کسانی که شروع به استفاده از تخت های برنزه قبل از سن 35 بالاتر می شود، افزایش خطر ابتلا به ملانوما به 87 درصد است.

این سرطان پیشرفته مرگبار هستند. به گفته انجمن سرطان آمریکا (ACS)، ملانوما برای 9700 هر سال حساب از برآورد مرگ ناشی از سرطان 13،000 پوست. نرخ بقای بالاتر (حدود 91 درصد) در مواردی که سرطان (گسترش به سایر نقاط بدن) متاستاز داده نشده است. با این حال، نرخ بقای پنج ساله برای متاستاز منطقه و دور نازل شدن به 62 و 16 درصد بود.

غیر ملانوما، از جمله پایه و سرطان سلول سنگفرشی، رخ می دهد هر دو در سطح پوست و در عمیق ترین لایه های اپیدرم. این سرطان ها شایع تر است، و به طور معمول در مناطق در معرض نور آفتاب به نظر می رسد، مانند صورت، گوش ها، و گردن. بر خلاف ملانوما، این سرطان به ندرت به سایر نقاط بدن گسترش یابد.

قسمت 4 از 5: افسانه ها
افسانه ها در مورد برنزه و تماس با نور خورشید

برخی از افراد فکر می کنم تنها آفتاب سوختگی دوران کودکی خطرناک هستند. اگر شما چند آفتاب سوختگی بد دوران کودکی حال، آنها استدلال می کنند، چرا زحمت برای محافظت از خود در حال حاضر؟ آسیب انجام شده است. با این حال، خطر برنزه وابسته به دوز است و تجمعی - که شده است، اشعه UV بیشتر شما به بیش از یک دوره از زمان در معرض، خطر ابتلا به سرطان خود را بالاتر است. در ایالات متحده اداره غذا و دارو (FDA) از نزدیک بر استفاده از تخت های برنزه شدن.

بحث دیگر این است که با استفاده از یک تخت برنزه به شما می دهد یک پایگاه به اصطلاح قهوهای مایل به زرد است که اجازه می دهد تا به شما برای جلوگیری از آفتاب سوختگی. اما تحقیقات نشان می دهد که هیچ گونه اشعه خطرناک است، که آیا منبع آن اشعه UVA که قهوهای مایل به زرد پوست یا اشعه های UVB که آن را رایت است.

قسمت 5 از 5: خورشید ایمنی
حفاظت پوست شما

بنابراین، آنچه حرف آخر را در برنزه است. آن را انجام نمی. اجتناب از تخت های برنزه شدن و چراغ، و محدود کردن قرار گرفتن در معرض نور خورشید خود، به خصوص 10:00-16:00، هنگامی که اشعه های UVB شدید ترین هستند. استفاده از کرم های وسیع الطیف با فاکتور محافظت در برابر خورشید (SPF) 30 یا بیشتر. پوشیدن کلاه، عینک آفتابی، و لباس های محافظ که خارج از منزل.

اگر شما مطلقا باید تب و تاب بودن عمیق، سعی کنید اسپری قهوهای مایل به زرد. همان شیمیایی، دیهیدروکسی استون (DHA) است، مورد استفاده قرار که آیا شما در یک سالن airbrushed و یا اعمال اسپری در خانه. از آنجا که DHA یک افزودنی رنگ است، از ایمنی عامل بازبینی شده است و توسط FDA تایید شده. DHA نیز در لوسیون آفتاب برنزه، موسی، برنزه، و مرطوب کننده استفاده می شود. این که آیا شما پرداخت مقدار زیادی از پول را برای آنها در یک فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی ضد و یا خرید آنها ارزان در داروخانه، آن را به شما است.